Škola Dyveke, Kodaň
Vysoké hladiny hluku doma i ve škole mohou mít nepříznivý vliv na kvalitu komunikace dětí řečí a vést k potížím při psaní nebo mluvení, k pomalejšímu rozvoji vyjadřovacích schopností, schopnosti číst a k omezení používané slovní zásoby. Stres vyvolaný hlukem může být také příčinou stresových reakcí, včetně vzestupu stresových hormonů v krvi a tlaku krve.
Zlepšení akustiky a osvětlení
Tato škola, postavená v Kodani v sedmdesátých letech 20. století, byla určena k renovaci v rámci urbanistických plánů rozvoje města. Zvláštní pozornost byla věnována akustice (částečně kvůli novým požadavkům na kontrolu doby dozvuku ve školách), osvětlení, větrání a IT zařízení.
Architekta Møgelhøj potěšilo, že neustálé úsilí o udržení perforovaných stropů znamenalo, že výsledek splňuje všechny akustické, funkční a architektonické požadavky.
Dobrá akustika – lepší učení
Podívejte se, jak úplná rekonstrukce tříd a chodeb ve škole Dyveke v Dánsku vedla k tomu, že studenti jsou spokojenější a naučí se více – stejně jako učitelé, kteří mají výuku jednodušší.
Podívejte se na video a poslechněte si Uffe Bay-Smidt, architekta z firmy KANT Arkitekter, jak hovoří o renovaci Dyvekeskolen.
Rigips úzce spolupracoval s architekty a akustickými inženýry, aby našel řešení, které na jedné straně umožnilo splnit náročné akustické požadavky, ale na druhé straně dokázalo splnit také snahu architektů po vizuálním vyjádření, například upřednostnění uchování děrovaných sádrokartonových stropů nebo potřebu snadné údržby. Výsledkem byl zaslouženě velký úspěch.
Tabulka doby dozvuku
Architekt: KANT Arkitekter
Realizační firma: Enemærke & Petersen A/S